sobota, 16 sierpnia 2014

Nie jest tak jak Ci się wydaje - "Pragnienie"


Tytuł : Pragnienie
Autor : Carrie Jones
Seria : Pragnienie (tom 1)
Wydawnictwo : Bukowy Las
Ilość stron : 308
Ocena : 8/10
Status : darmowy e-book

Książka zaczyna się podobnie do słynnej sagi Zmierzch. Samotna dziewczyna, tak zwany żywy trup opuszcza swoją matkę i ciepłe miasto żeby zamieszkać z babcią w dziwnym i mroźnym miasteczku. Rozdział zaczyna się rozmową w samochodzie. Nie przypomina wam to czegoś ? Ale nie drążmy tematu. Babcia dziewczyny jest rozrywkową osobą, żartuje z wnuczki i od razu można ją polubić. Dziewczyna – Zara jest zwyczajną nastolatką. Znaczy zwyczajną to może przesadzone słowo. Zwykłe nastolatki kolekcjonują plakaty, kolczyki, lakiery do paznokci a Zara kolekcjonuje fobie. Jest pewna, że kiedy nazwie swój strach będzie się mniej bała. I tak oto poznajemy między innymi fobiofobię – lęk przed fobiami, mnemofobię – lęk przed wspomnieniami, didaskaleinofobia – lęk przed pójściem do szkoły. I wiele innych ciekawych strachów. Po śmierci ojca dziewczyna zamyka się w sobie. Matka chcąc chronić dziewczynę wysyła ją do babci. Dziewczyna o niczym nie wie i obraża się na nią. W miasteczku poznaję Nicka, Iana, Issie oraz Devyna.  Ale co ja wam więcej będę opowiadać ? Musicie przeczytać sami.

" Jeśli możesz czemuś nadać nazwę, przestaje być takie straszne... Ludzie boją się tego, czego nie znają."

Co do książki mam mieszane uczucia. Możliwe, że to przez wersję elektroniczną, której nie lubię czytać. Początek był kiepski. Mało opisów, większość dialogów. Dziewczyna mało kumata co czasem aż wkurzało. Kiedy przeczytałam początek pomyślałam, że będzie to kolejna marna pozycja ale z czasem styl zaczął się polepszać. Akcja się rozkręciła. Zaczęli znikać chłopcy i oczywiście to nie ludzie ich porywali … W książce możecie zobaczyć zmiennokształtnych takich jak wilkołak, tygrołak i inne. Oraz zmyślne potworki zwane Piksami. Ogółem fabuła mi się podobała, było kilka fajnych momentów. Jest miłość jak to zwykle bywa w książkach tego typu. Chłopak myśli, że musi uratować cały świat i .. no i próbuje. Oczywiście jest wątek miłosny, niezbyt zawiły ale ciekawy. Przynajmniej mi się spodobał. 

"Nadzieja to paskudna rzecz. Sprawia, że zaczynasz wierzyć."

Dla mnie nie było zbyt realne zdobycie przyjaciół pierwszego dnia w szkole ale ok. Pomijając ten temat ich przyjaźń bardzo mi się podoba. Wszyscy obstają za sobą i gotowi są dużo ryzykować. 

Kurde nie wiem co jeszcze napisać bo ogółem książka mi się spodobała. Plusem przemawiającym za nią jest ciekawa fabuła. Dość rozwinięta ale nie tak, że nie można się połapać. Z Piksami jeszcze się nie spotkałam więc nie wiem czy występują one gdzieś jeszcze ale są ciekawym wymysłem. Zakończenie było happy więc niepotrzebny drugi tom ale zobaczymy co z tego wyniknie. Chętnie przeczytam.

 "Nigdy nie pozwolę, by ktokolwiek mnie ograniczał i niszczył moją duszę, prowokując, bym go nienawidził."
Książkę polecam osobom lubiącym fantasy czyli wilkołaki i te sprawy. Według mnie była niezła i tego się trzymam. Mam nadzieję, że nie zmienię zdania po drugiej części, którą właśnie czytam :)

1 komentarz: